Recenzija Dune (Venecija 2021.) — znanstveno-fantastični spektakl Denisa Villeneuvea koji izaziva dah ispunjava očekivanja

Ovdje je, prekrasan je i toliko je bas da vas tjera da vibrirate na svom sjedalu: dugo očekivana adaptacija Denisa Villeneuvea Dina konačno je premijerno prikazan na sunčanim obalama Lida na Venecijanskom filmskom festivalu, počastivši publiku astronomski impresivnim filmom koji daje prednost karakterizaciji nad bombastičnom radnjom.

Ep - napisan u uvodnoj špici kao Dina : Prvi dio—nije samo kandidat za jednu od najzapanjujućih znanstvenofantastični filmovi svih vremena, ali savršeno uspostavlja ravnotežu ostavljajući vas pozitivno isušenim za drugi dio, a da se nikada ne osjećate kao pola filma. Uz najbolju partituru Hansa Zimmera u posljednjem desetljeću i beskrajne oštre prikaze kinematografije zapanjujućih, Denis Villeneuve je ispunio, a zatim i dio svoje misije da pionirskom romanu Franka Herberta pruži dužnu pažnju na velikom platnu.

Snovi su poruke iz dubine, glasi uvodna poruka Dunea, postavljajući primamljivu scenu za sljedećih 155 minuta čiste kinematografske snage. Ako niste pretjerano upoznati s istoimenim izvornim romanom, Villeneuve vas ima u sigurnim rukama—lako skicirate likove, lokacije i pozadine za sve početnike u Arrakisu bez neugodnog osjećaja hranjenja žlicom za bilo koje tvrdoglave Duneheade. Godina je 10191, a kuća Atreides – koju čine vojvoda Leto (Oscar Isaac), lady Jessica (Rebecca Ferguson) i njihov sin Paul (Timothée Chalamet), spremaju se da napuste svoj rodni planet Caladan. Okruženi svojim majstorom ubojica (Stephen McKinley Henderson), majstorom oružja (Josh Brolin), majstorom mača (Jason Momoa) i doktorom (Chang Chen), oni će preuzeti kontrolu nad Arrakisom, pustinjskim planetom domom ' Začiniti ‘. Ovaj sveti halucinogen ne samo da poboljšava mentalne sposobnosti, već se nagovještava da ima potencijalnu upotrebu za međuplanetarna putovanja svemirom.

Unatoč ranoj tvrdnji vojvode Letoa da nema poziva, ne odgovaramo, nema vjere koju ne izdajemo, kuća Atreides s pravom je nervozna zbog tog preseljenja. Arrakis je naseljen milijunima Fremena, domorodačkih stanovnika planeta koji su nepovjerljivi prema onima koji nastavljaju kolonizirati njihov dom kako bi ubirali začine. Među članovima Fremena su Chani (Zendaya), tajanstvena mlada žena koja se nastavlja pojavljivati ​​u Paulovim snovima, i Stilgar (Javier Bardem), vođa jedne grupe Fremena na Dini.

Štoviše, Arrakisovi prethodni vladari - House Harkonnen - nisu previše zadovoljni što su uzurpirani od svoje uloge moći i već su drevni neprijatelji Kuće Atreides. Barun nalik na blancmange (Stellan Skarsgård) i njegovi poslušnici Glossu (Dave Bautista) i Piter (David Dastmalchian) kako bi osigurali da kuća Atreides bude osuđena na propast, udruživši se s carem koji je ugrožen rastućom moći i prestižom obitelji .

Harkonnen v Atreides: Najbolji ratni filmovi

Usporedo s ovim političkim borbama za moć više je duhovna potraga za Jednim, ili 'Kwisatz Haderach': nekim tko može pristupiti sjećanjima, vidjeti budućnost i primjenjivati ​​nadljudske kognitivne moći. Tajanstvena ženska skupina poznata kao Bene Gesserit, na čelu s časnom majkom Gaius Helen Mohiam (Charlotte Rampling), križala je različite kuće kako bi pokušala locirati Onoga. A ako to nije bilo dovoljno, cijeli planet Arrakis je u oscilirajućem strahu i strahopoštovanju od divovskih, podzemnih pješčanih crva koji prijete da će progutati sve što im se nađe na vidiku svaki put kad čuju tup korak.

U svojoj nedvojbeno najboljoj izvedbi od Nazovi me svojim imenom, Timothée Chalamet blista kao središnji homerski junak rođen s albatrosom oko vrata. On glumi Paula Atreidesa sa atletskim tjeskobom koja je jaka u hermetički zatvorenoj cjelini filma, lako se snalazeći u zadatku tako zahtjevne, zagonetne uloge. Kao i njegova ranjivost zaštićenog znaka, sva naborana obrva i Byronske kovrče, Chalamet je otvoren i žestok kada je to potrebno: uvjerljivi novopečeni vođa koji odiše odanošću zaštitnom znaku svoje kuće.

YouTube minijatura

Još jedan vrhunac je Rebecca Ferguson, koja služi kao emocionalna jezgra filma - ne kao uplakana žena koja pokušava zaštititi svoju obitelj, već kao tajanstvena i duhovna figura koja vidi užas, strah i sudbinu na način na koji drugi ne vide. Grande Dame kinematografije Charlotte Rampling oslanja se na svoju dugu povijest uloga 'hladne ribe' kako bi prestrašila sve nesretne da prijeđu njezin put čeličnih očiju.

Kao majstor oštrog oružja u kući Atreides, šteta je što Josh Brolin blijedi u pozadini; rana scena treninga s Paulom čini se samo razotkrivajućim kako bi se dokazalo da se dječak doista može boriti kad je isprovociran, a lik nema malo značaja osim onoga u prvom dijelu. Međutim, Jason Momoa po tko zna koji put dokazuje svoj status jednog od najkarizmatičnijih muškaraca u Hollywoodu, donoseći na ekran prepoznatljivu nježnu-div-koji-goli zube energiju. Zaista se pojavi tek nakon dva sata, morat ćemo pričekati drugi dio da uistinu vidimo kako Zendaya prožvače scenu kao plavooka Chani i kako će se lik Javiera Bardema razviti izvan početne prazne grubosti.

Zašto su to morale biti pješčane gliste: Najbolji filmovi o čudovištima

Pojednostavljeno rečeno, Dune je vizualna gozba – štoviše, banket – koja nas vodi od zadivljujuće lokacije do zadivljujuće lokacije prije nego što uopće stignete popiti izvrsnu kompoziciju. Villeneuve radi izvrstan posao s izgradnjom svijeta, čineći svaku lokaciju dotjeranom i jedinstvenom. Bilo da se radi o prašnjavom podneblju Arrakisa sa zrakom živim s mrljama svjetlucavog zlata ili vjetrom zapljusnutim obalama oceanskog Caladana, osjećaj je slikovit, Turnerov u stilu i doista oduzima dah.

Snimatelj Greig Fraser tjera nas da se gušimo u prašini i pijesku koji ispunjavaju planet, a da pritom nikada ne pribjegavamo dosadnoj ili mutnoj neprozirnosti. Srećom, Dune izbjegava ružne elemente zelenog ekrana mnogih modernih filmova koji se uvelike oslanjaju na CGI: doista se ne čini kao dvodimenzionalna distopija, već kao zastrašujuća i moguća verzija budućnosti, što je upravo ono što ovaj svijet treba biti .

Dune recenzija: Dune cast

Snimanje se također odvijalo na lokaciji u Jordanu i Abu Dhabiju, dodajući stvarnu teksturu koju tehnologija često pokušava i ne uspijeva oponašati. Konkretno, jedna scena koja dolazi oko sredine - gdje svjedočimo berbi začina prekinuta našim prvim pogledom na pješčanu crvu - jednostavno oduzima dah. Kostimografkinja Jacqueline Goya proučavala je slike Francisca Goye u oker tonovima za inspiraciju u odjeći likova, balansirajući teksturalnu povijest s funkcionalnim futurizmom. Od pokrivala za glavu u stilu Kamilavke časne majke do zlata optočenog vela Lady Jessice, svaki komad skriva detalje o likovima.

Prizivajući sablasne, pulsirajuće ritmove koji pješčane crve izbezumljuju, skladba Hansa Zimmera je grčevita, potresa u kinu i puca u bubnjić. Pjevanje i zapomaganje ženskih glasova odražava moć koju Lady Jessica i ostatak Besse Gesserit imaju na režiju drame, kao i ženstvenu prisutnost koja proganja Paulove snove.

Postavite kurs za Arrakis! Najbolji avanturistički filmovi

Iako Dune izgleda nevjerojatno, područje koje možda pati je scenarij. Ko-prilagođen za ekran od strane Villeneuvea, Jona Spaihtsa i pisca Forresta Gumpa Erica Rotha, postoji stvarni nedostatak književnog štih s obzirom na izvornu prozu. Ovo je nedvojbeno izbor kako bi se dijalog učinio što prirodnijim, ali s takvom vizualnom pompom i ceremonijom, govorljivije scene često se doimaju pomalo ravno. Mnogi likovi izgovaraju svoje replike u iritantnom, šaptavom glasu, koje glumci često koriste u pokušaju da izazovu osjećaj prigušenog dramatizma.

Čini se da je nestala svaka pjesnička fraza koja bi se mogla nadati da će biti prevedena iz knjige, a čini se da napisani dijalog nije iskorišten na najbolji mogući način. S romanom od 400 stranica možete odvojiti vrijeme da uvedete koncepte i jezik svoje distopije, ali s ovim filmom ponekad se pravi značaj određenih predmeta i koncepata teško zadržava u sjećanju. Drugi sat bi mogao biti potreban kako bi se vaš Gom Jabbars razlikovao od vašeg Chakobsa.

Dune će zasigurno zadovoljiti skepticizam Herbertovih purista i podjednako osvojiti svježu publiku. Nije to baš emocionalni udar, ali je kino: glasno, prekrasno i jako nedostaje. Denis Villeneuve je ovaj film opisao kao predjelo za drugi dio koji tek dolazi, a to je glavno jelo. Ako je to slučaj, onda smo svi za apsolutnu poslasticu.

Ova projekcija bila je u sklopu Venecijanskog međunarodnog filmskog festivala – možete saznati više o događaju ovdje .

Dina Akcija i avantura Znanstvena fantastika Triler Rat Filmovi
Blogovi Aleja Noćnih Mora Powerpuff Girls Noćna Mora U Ulici Brijestova Sablasti Blu-Ray Recenzija